Početna Magazin 702 pregleda

Šokantno! Strani koncesionari nemilosrdno deru vozače

KONCESIJE HRVATSKIH AUTOCESTA
Vidi galeriju 1/4
Šokantno! Strani koncesionari nemilosrdno deru vozače Šokantno! Strani koncesionari nemilosrdno deru vozače Šokantno! Strani koncesionari nemilosrdno deru vozače Šokantno! Strani koncesionari nemilosrdno deru vozače

1 km autoceste pod upravom Austrijanaca stoji danas 0,81 kn, a pod Hrvatima 0,42 kn – u Francuskoj gdje su najskuplje cestarine 1 km stoji 0,53 kn

Vožnja autocestom Zagreb-Macelj najskuplja je u Hrvatskoj i ne samo u njoj. Tvrtka AZM koja je u (su)vlasništvu Austrijanaca dere kožu hrvatskim vozačima žešće nego bilo koji drugi cestar u Europi. Cestarina po kilometru je 81 lipa, a na Hrvatskim auto cestama 42 lipa za 1 km.

Ništa bolji nisu ni Francuzi – dionica Bina Istre od Učke do Pula ima cijenu po 1 km od 0,63 kuna, a kraj svega toga to nije ni auto cesta u punom profile.

Zagreb – Macelj; najskuplja autocesta u Europi

HAC ima prosječnu cijenu po kilometru 0,42 kuna i od njega su u Europi skuplji jedino autocestari u Francuskoj (0,53), Italiji (0,49) i Portugalu (0,45). Nevjerojatno je kako je moguće u jednoj te istoj državi imati nekoliko različitih sustava naplata.

Grozi spoznaja da je austrijski AZM dvostruko skupji od HAC-a, žalosno je da francuski Bouygues jedan kilometer auto ceste koja to zapravo nije naplaćuje za trećinu više.

KONCESIJE HRVATSKIH AUTOCESTA | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

446 kuna donosi uštedu povratna vožnja Zagreb-Dubrovnik (Ploče) po državnoj cesti D1, umjesto po autocesti A1

Sve je to još nevjerojatnije kada se zna da ni austrijski, baš kao ni francuski koncesionar nisu ispoštivali sve obaveze iz koncesionarskih ugovora koje su potpisali. Austrijanci su tako kod Macelja bili u obavezi sagraditi i drugi usporedni tunel, a ne ostaviti tu dionicu samo s jednom i to dvosmjernom cestom.

Što tek reći na to što rade Francuzi. Oni su još 1995. obećali Istarski ipsilon u punom profilu, no on je i dalje na većini trase sve samo ne auto cesta.

HAC ima prosječnu cijenu po kilometru 0,42 kuna i od njega su u Europi skuplji jedino autocestari u Francuskoj (0,53), Italiji (0,49) i Portugalu (0,45)

Još je apsurdnija spoznaja da je hrvatska država u AZM-u ima 49 posto dionica i da ne može donositi strateške odluke na dionici od Zaprešica do Macelja u dužini od 59 kilometara.

KONCESIJE HRVATSKIH AUTOCESTA | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

2x skuplje po kilometru od HAC-a

Sve su to podaci koji jasno i glasno signaliziraju kako to rade stranci u Hrvatskoj i što nas čeka povjerimo li im sve svoje auto ceste na upravljanje. Još veće cijene i još slabije održavanje bit će najžešće posljedice budu li se HAC prodao strancima.

Ništa bolji nisu ni Francuzi – dionica Bina Istre od Učke do Pula ima cijenu po 1 km od 0,63 kuna, a kraj svega toga to nije ni auto cesta u punom profilu

Nigdje privatni koncesionari u Europi ne deru kožu vozačima kao u Hrvatskoj. Sve to dobro je imati na umu ovih dana kad je na auto cestama navjeći promet. Stoga nije nimalo čudno što racionalni i oni koji imaju vremana biraju alternativne pravce po državnim cestama. Vjerovali ili ne, ali samo na putu od Zagreba do Dubrovnika (Ploče) i natrag, vozite li državnom cestom D1, a ne autocestom A1, uštedjet ćete 446 kuna!

KONCESIJE HRVATSKIH AUTOCESTA | Author: Auto start foto: Auto start

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.