Početna Magazin 13 pregleda

Individualan kupac zvan čežnja - traži se povećalom

HR TRŽIŠTE AUTOMOBILA
Vidi galeriju 1/3
Individualan kupac zvan čežnja - traži se povećalom Individualan kupac zvan čežnja - traži se povećalom Individualan kupac zvan čežnja - traži se povećalom

Oporavka hrvatskog tržišta novih automobil nema i ne vidi ga se na horizontu. Optimistična najava Vlade o minimalnom oporavku gospodarstva neće se odraziti na većem broju prodanih auta

Oporavak hrvatskog tržišta novih automobila i dalje nije na vidiku, uostalom kao ni oporavak ekonomske situacije naše države. Očito ista sudbina ih je zadesila i dok se ne vidi prvi pravi i veći napradak te stvarni rast nacionalne ekonomije, neće biti ni rasta prodaje novih vozila. Jedno je vezano s drugim i dijeli istu sudbinu.

U šest mjeseca 2015. u Hrvatskoj je registrirano 21.575 novih automobila. To je loš rezultat, jer je u odnosu na isti vremenski period u 2014. godini prodano tek 442 automobila više. I dalje je najprodavanija marka Volkswagen s registriranih 3.584 automobila što je udio na tržištu od 16,61 posto. Druga marka je Opel sa 2.706 registriranih novih automobila (12,54 posto), a treća je Škoda sa 2.016 novih automobila (9,34 posto). I dalje je na četvrtom mjestu Renault s 1.731 novih automobila (8,02 posto). Iza njih su se poredali Dacia, Peugeot, Ford, KIA, Citroen, Audi, Toyota, Suzuki, BMW...

HR TRŽIŠTE AUTOMOBILA | Author: Reuters foto: Reuters

Individualne kupce traži se povećalom, pa i dalje oko dvije trećine prodanih novih autmobila otpada na rent-a-car, tvrtke, državne institucije, dakle na flotnu prodaju. Tako je i Ford napredovao na listi trgovajući prvenstveno s flotama i to relativno uspješno. Okretanje velikim kupcima za neke marke, odnosno hrvatske zastupnike, jedini je potez koji osigurava opstanak na našem tržištu. Do kad će tako, nitko ne zna!

Ipak, u šest mjeseci prodan je po jedan Morgan i Maserati, prodana su dva Jaguara, tri Lexusa, sedam Infinitija, a svakako raduje podatak kako je prodano i četiri električna Tesla automobila. Sitne brojke, ali i njima se moramo radovati s obzirom na situaciju. Rezultat u svibnju 2015. godine kada je registrirano 5.000 automobila bilo je malo iznenađenje, jer je to dvostruko više nego je registriano u siječnju 2015 (2.424 automobila), no kako smo rekli to je i uobičajeni skok jer su rent-a-car tvrtke obnavljale flotu prije početka turističke sezone. Prema podacima agencije Promocija plus u lipnju 2015. godine je registrirano 4725 osobnih automobila.

HR TRŽIŠTE AUTOMOBILA | Author: Reuters foto: Reuters

Kod registracije novih automobila prema modelu automobila, najprodavaniji osobni automobil u Hrvatskoj u šest mjeseca 2015. je bila Opel Astra sa 1.238 automobila (5,74 posto), čime je preskočila do sada uvijek prvog VW Golfa (1.202 komada; 5,57 posto). Treći je Renault Clio (1.061; 4,92%) koji je zadnja dva mjeseca skočio u prodaji, a dalje su VW Polo, Škoda Octavia, Opel Corsa, Dacia Sandero, VW Passat, Škoda Rapid, Ford Focus, KIA Ceed.... U šest mjeseca 2015. godine je udio automobila s benzinskim motorom u registracijama novih bio 37,0 posto, a s dizel motorom 61,6 posto. Prodano je 42 vozila s električnim pogonom, 68 automobila s LPG (auto plin), te je isto tako registrirano 193 hibridnih vozila.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.