Početna Auto 95 pregleda

Sportska doza uz mali downsized trocilindraš od 120 KS

KIA CEE’D GT LINE
Vidi galeriju 1/5
Sportska doza uz mali downsized trocilindraš od 120 KS Sportska doza uz mali downsized trocilindraš od 120 KS Sportska doza uz mali downsized trocilindraš od 120 KS Sportska doza uz mali downsized trocilindraš od 120 KS Sportska doza uz mali downsized trocilindraš od 120 KS

Kia na autosalonu u Ženevi predstavlja svoj novi adut u kompaktnoj klasi - sportski Kia cee’d GT Line s malim 1.0 T-GDI motorom i mjenjačem s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa

Kia Motors je na salonu u Ženevi predstavila sportsku liniju Kia cee’d ‘GT Line’. Pored vidljivih dorada cee’d GT Line dobiva i Kijin novi 1,0-litarski T-GDI (turbo benzinski s direktnim ubrizgavanjem) motor i novi 7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom. Novi GT Line kupcima nudi sportski izgled nabrijane »braće« Kia cee’d GT i pro_cee’d GT te svestranost običnih cee’dova. GT Line će biti na raspolaganju u sve tri varijante karoserije – kao petovratni cee’d, trovratni pro_cee’du i karavanski cee’d Sportswagon.

Vanjski izgled GT Line nastavlja dizajnerski jezik cee’da GT, s LED dnevnim svjetlima u obliku ledenih kocki i većih branika ispod Kijine karakteristične maske u obliku ‘tigrovog nosa’. Na zadnjem dijelu vozila kod petovratnog cee'da i pro_cee’da izdvaja se GT branik i dvostruka ispušna cijev (svaka svojoj strani), dok Sportswagon ima dvostruku ispušnu cijev na desnoj strani te zadnji difuzor. Sve tri GT Line varijante serijski su opremljene atraktivnim bočnim pragovima i zadnjim LED svjetlima te novim 17-inčnim aluminijskim naplacima.

KIA CEE’D GT LINE | Author: Autosalon foto: Autosalon

Unutrašnjost cee’da GT Line upotpunjena je kvalitetnijim materijalima, sportskijim ambijentom, koji je inspiriran kabinom modela cee’d GT i pro_cee’d GT. GT Line može se pohvaliti prestižnijim sivim, bijelim i crnim tapacirungom, koji je prošiven sivim šavovima; s brojnim GT Line logotipima širom kabine; te jednakim piano crnim i kožom presvučenim upravljačkim obručem te aluminijskim pedalama kakve se nalaze u trkaćim GT modelima. Armaturna ploča je pored ostalog dobila i novu aluminijsku start-stop tipku za paljenje motora, GT dizajn mjerača, osvjetljenje USB i aux-in priključka te nove kromirane rubove ventilacijskih otvora i prekidača za podizanje stakala.

Uz dolazak cee’d GT Line Kia će predstaviti i potpuno novi 1.0 ‘T-GDI’ motor. Radi se o vrlo moćnom (downsized) 3-cilindrašu, koji je napravljen s namjerom pružanja manje potrošnje goriva i emisija CO2, a vozaču će nuditi trenutni direktan odaziv. Kia premijerno u Europi nudi ovaj motor. 1.0 T-GDI motor proizvodi 120 KS i 172 Nm okretnog momenta i nudi niže emisije CO2 u odnosu na 1.6 GDI motor iz standardnog cee'da, a trenutno se izrađuje konačna homologacija, koja će naravno biti gotova do dolaska GT Line na tržište. Model 1.0 cee’d GT Line je između ostalog serijsko opremljen Kijinim štedljivim start-stop sistemom (ISG) i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem.

KIA CEE’D GT LINE | Author: Autosalon foto: Autosalon

Kijin turbo motor, razvijen u njihovom centru za istraživanja i razvoj u Namyangu (J. Koreja), donosi sustav visokotlačnog direktnog ubrizgavanja goriva, napredno hlađenje motora i integriran ispušni kolektor, koji je zadužen za niže emisije. Glavni razvojni temelji bili su trenutni odaziv motora i efikasan ispušni sustav. Time se počela obistinjavati Kijina strategija održivog downsizinga motora, jer će se 1.0 T-GDI motor ubuduće naći u motornoj ponudi Kijine europske game modela.

Cee’dov 1,6-litreni CRDi dizelski motor su, za potrebe GT Line varijanti, doradili tako da su snagu sa 128 KS povećali na 133 KS, a okretni moment s 265 na 285 Nm. S malim povećanjem performansi okretni moment je na raspolaganju već pri malim brzinama, što omogućava lagano ubrzavanje u svim uvjetima vožnje. Uprkos povećanju performansi emisije CO2 su se čak blago smanjile.

KIA CEE’D GT LINE | Author: Autosalon foto: Autosalon

Novi cee’d GT Line donosi još jednu tehnološku novost – Kijin novi 7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom (DCT). Kijin novi DCT nuditi će se kod GT Line varijanti s 1,6-litrskim CRDi dizelskim motorom snage 133 KS. DCT će nuditi okretni moment do 300 Nm, što je više nego kod 6-stupanjskog automatskog mjenjača, kojeg će zamijeniti. Kijin novi DCT je baš kao i novi 1.0 T-GDI motor, razvijen u Kiji i napravljen je tako da pruža manju potrošnju goriva i sportskiju vožnju, karakterističnu za ručni prijenos, ali i udobnost i uglađenost automatike.

Novi DCT će vozačima cee'da GT Line varijanti nuditi brže mijenjanje brzina u odnosu na tradicionalni automatski mjenjač i štedljiviju vožnjo. Kijini inžinjeri očekuju da će novi DCT imati manje emisije i manju potrošnju goriva u odnosu na 6-stupanjskog automatika. U Kijinom R&D centru tvrde da će vozilo zbog toga imati od 3 do 5 posto bolje ubrzanje (0 do 100 km/h) te da će biti od 5 do 7 posto štedljivije. Nakon cee’da GT Line bi novi 7-stupanjski DCT ubuduće trebala dobiti i većina ostalih Kijinih modela.

KIA CEE’D GT LINE | Author: Autosalon foto: Autosalon

Početak prodaje Kia cee’d GT Line širom Europe planiran je krajem godine, a kao i svi ostali modeli Kia dolazit će s jedinstvenom, tvorničkom 7-godišnjom garancijom (do 150.000 km). Modeli iz obitelji cee'd (5-vratna, 3-vratna i karavanska varijanta), koji su dizajnirani i proizvode se u Europi (Žilina, Slovačka), i u prošloj godini su s prodanih 75.960 primjerka bili među Kijinim bestselerima.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.