Početna Auto 1467 pregleda

Električna G-klasa je moćniji terenac od benzinca i dizelaša

FOTO: Mercedes-Benz

Novi model može se okrenuti u mjestu poput tenka, savladati uspon od 35 stupnjeva i voziti kroz 85 cm duboku vodu

Mercedes je predstavio prvu električnu G-klasu u povijesti koja nas je uvelike iznenadila svojom tehnologijom. Razlike u odnosu na ostale električne Mercedese su ogromne, od koncepcije pogona sa četiri motora sve do samog naziva. Naime, u odnosu na ostale električne Mercedese, nije odabran očekivani naziv EQG, već se Mercedes odlučio na poduži i neobičan službeni naziv  G 580 with EQ Technology (G580 s EQ tehnologijom).



Električna G-klasa dolazi s električnim pogonom s četiri motora koji  razvija 588 KS, odnosno 147 KS po svakom motoru. Tu je i "monstruozan" okretni moment od 1164 Nm, a sve to omogućuje autu i impresivno ubrzanje od 4,7 sekundi do 100 km/h. No to nije najvažnije kod ovog modela. Mnogo impresivnije je da  G580 EQ može uvelike nadmašiti tradicionalnu G-klasu s benzincima i dizelašima u terenskim uvjetima. 

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Svaki od četiri motora ima vlastiti mjenjač s dvije brzine, što automobilu omogućuje prijenos s niskim omjerom, a pogonski sklop G580 ne treba tradicionalne blokade diferencijala, umjesto toga koristi individualnu kontrolu motora za rješavanje nezgodnih situacija. Trakcija je toliko dobra da G može prijeći nagib od 35 stupnjeva, a njegova baterija i komponente pogonskog sklopa potpuno su zabrtvljene, što mu omogućuje da vozi kroz 85 cm duboku vodu, što je 15 cm dublje od klasičnih G-klasa. 

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Najimpresivnija terenska mogućnost ovog automobila je da se može okrenuti na mjestu. Za to se kotači na lijevoj strani okreću u suprotnom smjeru od onih na desnoj, a rezultat je manevriranje poput tenka. To, doduše nije moguće napraviti na asfaltu, ali na rastresitom terenu, poput makadama G-klasa će se bez problema okrenuti na najmanjoj površini što ej ogroman plus u terenskoj vožnji. Impresivna funkcija je i  Steering, koja okreće G-klasu oko jednog kotača kako bi se dramatično smanjio krug okretanja, a tu je i način "puzanja", vožnje brzinom manjom od brzine hodanja za savladavanje stvarno teškog terena. 

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Mnogi detalji dizajna su izmijenjeni, no osnovni, prepoznatljivi oblik G-klase je ostao. Auto ima glatku masku koja se nudi u dva različita dizajna, profilirani "poklopac motora" za poboljšanje protoka zraka, a uz nadoplatu se straga na karoseriji može dobiti i kutija u koju se mogu pohraniti manje stvari poput  kablova za punjenje. Ljubitelji tradicionalnog mogu i dalje odabrati klasični rezervni kotač umjesto te kutije.

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Osnovna konstrukcija nije mijenjana u odnosu na klasičnu G-klasu. Auto i dalje ima odvojenu šasiju od karoserije, poput pravog terenaca. Neke tehnologije su preuzete i iz klasičnih EQ modela, pa je tu baterija ogromnog kapaciteta od 116 kWh iz EQS/EQS SUV-a. Ona je zaštićena posebnim 2,5 cm debelim štitnikom podvozja napravljenim od mješavine karbonskih vlakana koja je tvrđa od čelika. G580 može podnijeti brzine punjenja od 200 kW. Unatoč ogromnoj bateriji doseg nije spektakularan i iznosi 470 kilometara, a glavni razlozi za to su loša aerodinamika (koeficijent 0,44) i kolosalna masa koja iznosi 3085 kilograma, 600 više od G500. 

 

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Iznutra, G580 EQ dolazi s najnovijim Mercedesovim infotainment sustavom MBUX i ambijentalnim osvjetljenjem, a popis dodatne opreme je ogroman pa su na njemu tako i sustav za ulazak bez ključa, klimatizirani držači za čaše, Burmester 3D surround HiFi sustav, sportski upravljač, AMG naplatci, sustav kamera s pomoću kojeg se može "gledati kroz poklopac motora" i još mnogo toga.



Cijena novog automobila u Njemačkoj je 142.622 eura, što ga stavlja između G500 i G63. Cijene za Hrvatsku još nisu objavljene, no valja naglasiti da je G-klasa inače u Hrvatskoj mnogo skuplja nego u Njemačkoj. Dolazak an tržište se očekuje do kraja godine. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.